Організаційне проєктування / Створення бізнесу

Як написати бізнес-план

як написати бізнес-план

В кожного підприємця рано чи пізно виникає питання як написати бізнес-план?

Особисто я, перед тим як “глибоко загнати плуг в землю” роблю попередній розрахунок, який потім використовую для бізнес-плану. Якщо в попередньому розрахунку тема себе виправдовує — берусь до написання бізнес-плану. Але зараз мова йде про те, як написати бізнес-план в цілому.

В мене є два підходи в написанні бізнес-плану: класичний і за вимогою інвестора. Класичний не мінявся з 90-х років. Це документ, в якому описано усі аспекти існування майбутнього підприємства. За вимогою інвестора — це бізнес-план, форму якого вимагає інвестор або організатор конкурсу. Де які аспекти існування підприємства для інвестора мають особливе значення, тому він може надати свій порядок пунктів бізнес-плану. Наприклад, порядок, який надав конкурс “STARTUP IRPIN” і до якого я зараз схиляюсь. Його пропоную взяти до основи усім, хто бажає написати бізнес-план.

В класичному бізнес-плані ми маємо прописати наступні пункти:

  1. Резюме. Огляд і короткі висновки.
  2. Товари та послуги. Що Ви збираєтесь робити? Компанія та галузь бізнесу
  3. Оцінка ринку збуту
  4. Оцінка конкурентів
  5. План маркетингу
  6. План виробництва
  7. Організаційний план
  8. План персоналу
  9. Юридичний план
  10. Оцінка ризику
  11. Фінансовий план
  12. Стратегія фінансування

Пункти бізнес-плану, який пропоную взяти за основу для Вашої роботи:

  1. Резюме
  2. Географічне охоплення проекту
  3. Мета і завдання проекту
  4. Учасники проекту і їх компетенції. Ресурси і партнери проекту
  5. Опис галузі та підприємства
  6. Ринок збуту і конкуренція, PEST і SWOТ — аналізи
  7. Опис товарів і послуг підприємства
  8. План маркетингу
  9. План виробництва
  10. Організаційний план
  11. План персоналу
  12. Юридичний план
  13. Фінансовий план
  14. Стратегія фінансування
  15. Оцінка ризиків
  16. Додатки. Додаток №1 – “Бюджет проекту”

Далі, я поетапно пропишу усі ці пункти бізнес-плану, починаючи з Резюме бізнес-плану і так далі. Все це Ви зможете побачити в розділі “Організаційне проектування”. Окремого розділу не роблю, оскільки бізнес-план — це один з пунктів Організаційного проекту.

Про Попередній розрахуноку читайте на прикладі Створення франшизи

Якщо будуть питання чи пропозиції — звертайтесь “Контакти”

З Повагою, Денис Дудник

067 441 5933 або 050 655 7322