Продовження статті “Підходи в управлінні бізнесом”. Пункт 1. Адміністративно-командна модель управління.
Адміністративно-командний підхід цікавить нас менше як організаційних проектантів, тому як організаційного проектування там мало, а більше цікавить як оргконсультантів, тому як там дуже багато керівника. Взагалі, ми або розписуємо функції, або розписуємо бізнес-процеси, але здебільшого працюємо з керівником організації особисто.
Організація з адміністративно-командною структурою управління виглядає наступним чином
Адміністративно-командна модель використовується там, де один керівник, а доречніше — лідер, тримає управління в своїх руках. Це модель молодих підприємств і організацій, клубів, невеликих бізнесів, бо розміри організації обмежені фізичними можливостями лідера. Вона характеризується тим, що керує підприємством одна людина. Формально функції управління розподілені та адміністровані, але фактично керує один.
Використання адміністративно-командної моделі бізнесу має сенс у кризовій ситуації, при надзвичайних ситуаціях, у тому числі під час війни, в ризикованій або клубній організаціях. В такій організації все базується на авторитеті керівника і тримається на його енергійності. Якщо щось у нього піде “не так” – підприємство розділиться або хтось займе його місце.
Адміністративно-командна модель може поширюватись і на відносно великі підприємства, коли у лідера організації є команда керівників, яка працює на місцях так само, як і керівник організації.
В роботі з організацією з адміністративно-командною моделлю я приділяю більшу увагу психо-кінетичному стану керівника.
Далі буде про Функціонально-регламентаційну модель управління
З Повагою, Денис Дудник